Firefox yüzde 20'yi buldu

Küçük kırmızı tilki, ekim ayı itibarıyle tarayıcı piyasasındaki yüzde 20'lik payını sabitledi.

04/11/2008

Firefox, uzun zamandır hedeflediği yüzde 20 sabit pazar payına ekim ayı itibariyle ulaştı. Haziran'dan beri bazı günler kullanım oranı yüzde 20'nin üstüne çıkan açık kaynaklı tarayıcı, Net Applications'ın araştırmasına göre eylül ayındaki yüzde 19.5'luk kullanım oranını, ekim ayında sabit bir yüzde 20'ye çıkarıp orada bıraktı.

Bu esnada, internet aleminin gediklisi Internet Explorer'ın kullanım oranı da yüzde 71.5'den yüzde 71.1'e düştü ve tarayıcı böylece 2008 yılından beri yüzde 4.2 oranında kullanıcı kaybetmiş oldu.

Yorumlar
  • fifefox sonuna kadar hak ediyor... Microsoft tekel diye söylemiyorum cidden adamlar güzel yapıyo bu işi..bir başladım bırakamadımmmCenk Okon , 11/11/2008 11:15

  • Mehmet Bey, Yürekten katılıyorum size...Rıfat ATASOY , 05/11/2008 01:49

  • Darısı Pardus'un başına demekten, dilemekten bittim, öldüm...Mehmet Gültaş , 04/11/2008 16:12

Yorum yazmak için üye girişi yapman gerekiyor.

Sosyal Medyadan Yansımalar
Bu Haberi FriendFeed’de Takip Edin
  • byhan

    FF kullanıcısının bilinçli olduğunu belirten bir tablo (http://ffwho.com 'un dünkü istatistiği): Firefox 62.15%, Chrome 19.97%, Safari 7.26% ve 4. IE 6.42%..Kaan Şengül , 27/08/2009 19:22

  • byhan

    eksiduyuru.com'dan bu da (son 1 ay): Firefox 44,91%, IE 37.18%, Chrome 10.58% geri kalani da opera, safari ve mobil browser'lar.Can Catalyurek , 27/08/2009 19:17

  • byhan

    Enuygun.com'da da firefox kullanim oranlari %7-8 araliginda. Enuygun.com'un ziyaretci kitlesinin Turkiye genelini daha iyi yansitacagini dusunuyorum. Banka kredisi arayanlar, hesapli internet baglantisi isteyenler, cep telefonu tarifesini degistirmek isteyenler, aracina kasko yaptirmak isteyenler...Firefox'un bu oranların daha da ustune ciktigi daha genis bir yelpaze bulabilir misiniz emin degilim acikcasi. Hislerimiz daha yetenekli tarayicilardan yana tabiki ama gercekleri de goz ardi etmemek gerek kanaatindeyim...İsmail Aşcı , 27/08/2009 19:05

  • byhan

    Deniz, döverim onları :(meren , 27/08/2009 18:45

  • byhan

    @meren burada ki itirazlar ff'in dünya geneli değil, türkiyede ki kullanım oranlarına sanki :)Deniz , 27/08/2009 18:37

  • byhan

    http://www.webrazzi.com/2008/09/20/chrome-kullanim-oranlari-ve-tarayici-pazari/Cem ARGUN , 27/08/2009 18:32

  • byhan

    Şöyle konularda işkembeye başvurmadan ya da kişisel web sitesi istatistiklerinden yola çıkıp "hocam FF %6'yı geçsin popomu keserim" yorumları yapmadan önce gidip -mesela- Wikipedia'ya filan bakın yahu... http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsersmeren , 27/08/2009 18:30

  • byhan

    4 kasımdan beri çok geçti ama ... 1. Internet Explorer 1.312.940 % 88,91 2. Firefox 126.561 % 8,57 3. Chrome 20.336 % 1,38 4. Safari 8.506 % 0,58 5. Opera 5.839 % 0,40 6. Opera Mini 1.186 % 0,08 7. NetFront 520 % 0,04 8. Mozilla 194 % 0,01 9. BlackBerry9000 171 % 0,01 10. Opera Mini 4 156 % 0,0Ersin KOÇ , 27/08/2009 18:23

  • byhan

    burada benchmark mynet google.com.tr vesaire olmalıdır.Cem ARGUN , 27/08/2009 18:23

  • byhan

    Ben doktorsitesi.com'un çok da rasgele bir örneklem olduğunu düşünmüyorum. Bilgiler varsa üyelerin kadın erkek rasyosu nedir? yaş ortalaması nedir? hastalıkların daha geç yaşlarda başladığını, kadınların internette sağlıkla ilgili daha çok araştırdıklarını varsayarak doktorsitesi.com kullanıcılarının ortalamaya göre daha yaşlı ve daha kadın ağırlıklı olduklarını ve firefox yerine daha çok default gelen ve desktopta duran IE'yi kullandıklarını da düşünebiliriz.Cem ARGUN , 27/08/2009 18:21

  • byhan

    Benim blogumun ( http://hasanbasusta.com/ ) takipçileri genelde reklam ve pazarlama profesyonelleri olduğu için Firefox' da IE' de % 40' ar paya sahip.Hasan Basusta , 27/08/2009 18:06

  • byhan

    turkhukukrehberi.net - Internet Explorer:%88.74, Firefox:%8.84 - Ziyaretçi sayısı ve dönemi : 27 Temmuz-26 Ağustos: 185.499Levent Yaralı , 27/08/2009 17:53

  • byhan

    @bora, aahahahha :DÖzgür Arslan , 27/08/2009 17:51

  • byhan

    alkışlarlayaşıyorum - firefox: % 35,60mesut bahtiyar , 27/08/2009 17:49

  • byhan

    hahah hemen bi <marquee>bebeğimsin</marquee> çakalım devamınaBora Mesut PALAS , 27/08/2009 17:48

  • byhan

    son anda da bi break<br> verip topu sana atmış bora :D ahahahahÖzgür Arslan , 27/08/2009 17:44

  • byhan

    backlink alicak akli sira abi :) utanir da silerse ekran goruntusu burada http://ff.im/7eTYlİsmail Aşcı , 27/08/2009 17:44

  • byhan

    bide anchor u kapatırken "<" unutmuşsun hacıÖzgür Arslan , 27/08/2009 17:44

  • byhan

    o ne ya :D mysql injection da dener yakında, ahahahha :DÖzgür Arslan , 27/08/2009 17:43

  • byhan

    ahahah üstteki abi html denemiş yarıldımBora Mesut PALAS , 27/08/2009 17:33

  • byhan

    <a href="http://www.reklamhizmetleri.com">Promosyon Tekstil/a> <br>asi , 27/08/2009 17:14

  • byhan

    Yarın rakip olursunuz o kadar 5-6K gelirim reklamdan var falan dedim. Sanıyorsunuz oradan geliyor :)Ersin KOÇ , 27/11/2008 23:35

  • byhan

    @Ersin, tamam senin domainin içeriği belli oldu :) Bu da benden olsun : Firefox 2 16678 43.51% ### MSIE 6 10530 27.47% ### MSIE 7 7621 19.88% ### Firefox 3 1051 2.74% ### Safari 870 2.27% ### Firefox 1.5 746 1.95% ###Ahmet Alp Balkan , 27/11/2008 23:30

  • byhan

    Bu da benden olsun.... 1. Internet Explorer 1,387,522 92.94% 2. Firefox 93,539 6.27% 3. Opera 4,612 0.31% 4. Safari 3,557 0.24% 5. Chrome 3,071 0.21% 6. Mozilla 252 0.02% 7. SeaMonkey 54 > 0.00% 8. Playstation Portable 48 > 0.00% 9. Konqueror 42 > 0.00% 10. NetFront 39 > 0.00% 11. SquidClamAV_Redirector 1.6.3 27 > 0.00% 12. Playstation 3 19 > 0.00% 13. BlackBerry9000 18 > 0.00% 14. Netscape 16 > 0.00%Ersin KOÇ , 27/11/2008 23:11

  • byhan

    Tarayici pazar payi verilerinin anlamlandirilmasinda sitenin ne kadar ziyaretci aldiginin hic bir degeri yok. Onemli olan hangi kesime hitap ettigi. Gunluk 345.000 tekil ziyaretci alan bir siteden ornek vereyim ben de size. Birinci tarayici %39.22 ile Mac OS X uzerinde Safari... Kuresel gercekligi yansitiyor mu sizce? :)Berk D. Demir , 27/11/2008 23:03

  • byhan

    Günlük 200 bin tekil ziyaretçiye sahip bir sitenin Google Analytics raporlarından bu veri belki daha gerçekçi olabilir: 1- Internet Explorer % 84,62 2- Firefox % 12,28 3- Opera % 1,37 4- Chrome % 0,95 5- Safari % 0,68 6- Mozilla % 0,04 7- Netscape % 0,01 8- SeaMonkey % 0,01 9- Konqueror % 0,01 10- HTC_P3700 Opera > % 0,00Melih Bayram Dede , 27/11/2008 19:39

  • byhan

    google chrome daha kullanışlı gelio banaHakan , 27/11/2008 18:34

  • byhan

    @ardacetin dediğim gibi bir tarayıcıdan bazı beklentisi olanlar zaten araştırıyorlar ve alternatifleri görüyorlar, ama beklentileri olmayanları biraz itekliyorum :Padeep , 4/11/2008 16:25

  • byhan

    @adeep, kimisi anlayıp "aa bu güzel bişeymiş" diye tepki verdiği oluyor. ben de bir dönem çok yapıyordum o yöntemi.Arda Çetin , 4/11/2008 16:22

  • byhan

    Şimdi aklıma geldi de masaüstünde ki İE simgesini silip, firefox ikonunu da İE simgesi yapacağım ve bakalım farkı anlayabilecekler mi? Evet evet bunu denemeliyim.adeep , 4/11/2008 16:15

  • byhan

    Mesela microsoft'un şöyle hinlikleri var;Türkiye'de neredeyse herkes msn kullanıyor,ve gelen maillerine tıkladıklarında İE'de açılıyor ve bunu değiştirmek mümkün değil (stuff plug gibi eklentiler dışında).Tabi bu da sadece msn,eposta ve hürriyet.com üçlüsünden başka internet kullanımı olmayanların oranı göz önüne alındığında %90'ları buluyor.Bu yüzden ben bir sorun nedeni ile benden yardım isteyenlerin bilgisayarına firefox kuruyorum,varsayılan yapıyorum ve oradan kaçıyorum :D.adeep , 4/11/2008 16:14

  • byhan

    iyi ziyaretçisi olan bir yemek tarifi sitesinde Firefox kullanım oranı 8.58% IE ise %90. Türkiye'de oran gerçekten düşük.Hüseyin Berberoğlu , 4/11/2008 16:01

  • byhan

    Geçen haftasonu yeni laptop alan bir tanıdığımın vista yüklü bilgisayarında explorerla güreşmesine dayanamayarak -ve ona güzellik yaptığımı düşünerek- firefox yükledim. Bozuldu. Daha kolay olacak senin için desem de dinlemedi. Daha önce kullandığını ama alışamadığını söyledi. Eminim şu an firefox yüklü bilgisayarında ilkel explorer kullanıyor.fatih gül , 4/11/2008 16:00

  • byhan

    Hem Televidyon, hem Yahoyt çok özel konumdalar. İkisinin de takipçileri teknoloji dünyasından insanlar. %40 bile şaşırtıcı olmayabilirdi. doktorsitesi.com ise sağlıkla ilgili bir yer arayarak gelen insanlar; yani ff kullanımı ile korelasyon 0'a yakın olmalı. O yüzden daha gerçekçi sonuç verir diye düşünüyorum.Caglar Erol , 4/11/2008 15:46

  • byhan

    Çağlar, bahsettiğim üniversitenin (Hollanda'da) 90% ziyaretçisi 40 kadar (ilk on ülkenin 6'sı avrupa dışından) ülkeden geliyor ve yaklaşık 60%'i 20-30 yaş aralığında...Kemal Yaylali , 4/11/2008 15:42

  • byhan

    Şimdi baktım; Televidyon.com: %24, Yahoyt.com: %27M. Serdar Kuzuloglu , 4/11/2008 15:41

  • byhan

    turkiye'de oranin yuzde 10'lar mertebesinde oldugunu okumustum. avrupa'da yuzde 30'larin uzerinde yanilmiyorsam.İsmail Aşcı , 4/11/2008 15:35

  • byhan

    Burda Çağlar beye katılıyorum. Doktor Sitesini özel durum kabul etmek yerine üniversite sitesini özel kabul etmelisiniz. DoktorSitesi daha geniş tabana hitap ediyor. Aynı şekilde Umraniye Belediyesi, Gaziosmanpaşa Belediyesi gibi bir kaç milyon nufusa hitap eden müşterilerimizde de Firefox oranı %8 civarında. Bunu çapraz olarak doğruladıktan sonra söylüyorum. Halka erişimi, tabana yayılımı fazla olan sitelerde FF oranı %10 geçmeyecektir.Atakan Eser , 4/11/2008 15:33

  • byhan

    @Kemal Yaylalı: bilgisayar kullanmayı chat yapmak, oyun oynamak, bir kaç web sitesine "girebilmek" olarak algılayan çok çok büyük bir kitlenin %20 ila 40'ının aldıkları laptoplara firefox indirip kurduğunu gerçekçi bulmuyorum. %7 bile benim beklentimin ötesinde iyi bir oran.Caglar Erol , 4/11/2008 15:27

  • byhan

    doktorsitesi'nin özelinde bir durum diye düşünüyorum. örneğin, üniversitemin web sayfalarında bu oran 30-40% arasında değişiyor...Kemal Yaylali , 4/11/2008 15:20

  • byhan

    Yazıyı okuduğumda "nerede" diye sordum. Benim bu konuda basit bir testim var: doktorsitesi.com ziyaretçileri, oldukça "rastgele" bir örnekleme olarak alınabilir, yani site ziyaret verilerinin genele yakın bilgi olduğunu düşünüyorum. Buna göre firefox %7 oranında kullanılıyor, ve bu oran bana %20den çok daha gerçekçi geliyor. Tabi Türkiye'den sözediyorum.Caglar Erol , 4/11/2008 15:05

Bu haber Yahoyt.com sitesinden alınmıştır.

(Haberin adresi: http://yahoyt.com/h/2598/)